Tiedote 11.5.2022: Neljänsien koronarokotteiden antaminen laajenee iäkkäille yli 70-vuotiaille kotihoidon tai omaishoidon piirissä oleville ja muille 70 vuotta täyttäneille, jotka eivät selviä yksin kotona

THL suosittelee neljänsien koronarokotteiden antamisen laajentamista niille iäkkäille henkilöille, jotka ovat järjestetyn kotihoidon tai omaishoidon piirissä sekä muille iäkkäille, joiden terveydentila ja toimintakyky ovat niin heikentyneet, että he eivät selviä ilman toisen ihmisen apua kotona. Suositus perustuu ajantasaiseen koronaepidemian ja rokotteiden suojatehon seurantatietoihin sekä kansallisen rokotusasiantuntijaryhmän tuoreeseen lausuntoon.

THL:n suosituksen mukaan neljänsiä rokoteannoksia on aiemmin annettu jo kaikille 80 vuotta täyttäneille ja iäkkäiden hoivakodeissa asuville sekä voimakkaasti immuunipuutteisille yli 12-vuotiaille.

Neljäs annos voidaan antaa kun 3 kuukautta kolmannesta annoksesta on kulunut. Rokotuksia annetaan ajanvarauksella terveysasemilla. Kotihoidon hoitajat avustavat kotihoidon asiakkaita rokotusten ajanvarauksessa ja rokotuksiin hakeutumisessa, mikäli omainen ei pääse saattajaksi. Rokotus voidaan tarvittaessa antaa myös kotihoidon toimesta kotikäynnillä, mikäli asiakas ei pääse tulemaan vastaanotolle.

Rokotusajanvaraus
Ajat varattavissa terveysasemille sähköisen ajanvarauksen kautta tästä

Rokotusneuvonta ja ajanvaraus puhelimitse:
Jämsä ja Koskenpää p. 040 7560 744 (ma-to 9-15, pe 9-14)