Pihlajalinna-terveyssovellus

Pääset terveyskeskuksen hoitajan tai lääkärin vastaanotolle jonottamatta älypuhelimella. Saat hoidettua yleisimmät sairaudet ja vaivat sekä uusittua reseptit. Terveyssovellus on avoinna Jämsän Terveyden asiakkaille terveyskeskuksen aukioloaikojen mukaisesti.

Pihlajalinna-terveyssovelluksen kautta pääset keskustelemaan chatilla ja tarvittaessa videoyhteydellä hoitohenkilökunnan kanssa. Asiantuntijamme auttaa sinua vaivassasi ja ohjaa tarvittaessa sopivaan jatkohoitoon sujuvasti saman yhteydenoton aikana. Asiakkaan etävastaanottokäynti alkaa aina hoitajan vastaanotolla oirekohtaisella hoidon tarpeen arvioinnilla.

Etävastaanotolla hoidetaan monenlaiset akuutit vaivat, kuten virtsatietulehdukset, ylähengitystieinfektiot, silmätulehdukset ja ihottumat. Lääkäri voi myös määrätä asiakkaalle lääkkeitä, tehdä lähetteen jatkotutkimuksiin tai kirjoittaa lyhyen sairausloman. Koko oirelistan näet sovelluksesta.

Perinteiset asiointikanavat eli puhelinajanvaraus ja kivijalkavastaanotto säilyvät kuntalaisten käytössä.

Terveyssovelluksen ja etävastaanoton hinnat

Terveyssovelluksen lataaminen, hoitajan tekemä hoidon tarpeen arviointi ja chat-vastaanotot: maksuton

Videovastaanottokäynti lääkärillä: hinta on sama kuin vastaanottokäynnin hinta terveysasemalla. Jos olet maksanut vuosimaksun, etävastaanottokäynnit kuuluvat siihen. (Jämsän kaupungin asiakasmaksut voit tarkistaa täältä.)

Huomioithan, että sovelluksessa ei toistaiseksi voi asioida toisen henkilön puolesta. Sovelluksen voivat ladata käyttöönsä kaikki 15 vuotta täyttäneet Jämsän Terveyden asiakkaat.

Näin lataat sovelluksen ja aloitat käytön

Voit olla yhteydessä hoitohenkilökuntaan mistä vain, kun sinulla on älypuhelin, nettiyhteys ja Pihlajalinna-terveyssovellus ladattuna sovelluskaupasta. Sovellus on ladattavissa iPhonelle App Storesta ja Android-laitteille Google Playsta.

Toimi näin:

  • Aloita lataamalla Pihlajalinna-sovellus ilmaiseksi App Storesta tai Google Playsta.
  • Tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla.
  • Ensimmäisellä kerralla luot oman PIN-koodin, jolla jatkossa kirjaudut palveluun.
  • Nyt olet valmis aloittamaan terveyssovelluksen käytön.

Katso tarkemmat ohjeet terveyssovelluksen käyttöön: Tulostettava ohje terveyssovelluksen käyttöön (pdf)

Alta löydät myös ohjevideon.

Asiakaspalautteet

Vastaanottokäynnin jälkeen lähetämme asiakkaillemme tekstiviestillä linkin kyselyyn, johon asiakas halutessaan voi vastata ja jättää palautetta käynnin onnistumisesta.